Branchepartners

Naast de Founding Partners mag Gastvrij Rotterdam in 2016 rekenen op de steun van diverse branchepartners. Onderstaande brancheorganisaties zullen hun leden actief uitnodigen voor een bezoek aan de beurs.

Kenniscentrum voor Bier

Kenniscentrum voor Bier

In het Kenniscentrum voor Bier staat bier als gastronomisch product centraal. Middels kennissessies worden ondernemers en managers in de horeca bijgepraat worden over de mogelijkheden van bier in combinatie met, of juist als ingrediënt van, gerechten. Dit initiatief wordt ondersteund door de Alliantie van Biertapperijen (ABT) en de culinaire programmering wordt verzorgd in samenwerking met Euro-Toques Nederland.


De Buik van Rotterdam

De Buik van Rotterdam

De Buik van Rotterdam is een onafhankelijk, journalistiek platform dat is gewijd aan de bloeiende foodcultuur in onze stad. We brengen alles in kaart wat Rotterdam op dit terrein aan lekkers en bijzonders te bieden heeft. Met uiteraard dus veel aandacht voor (nieuwe) restaurants, lunchcafés, eethuisjes en clubs. Voor gespecialiseerde winkels, bijzondere producenten en leveranciers. Voor Rotterdamse thuiskoks. En voor de talrijke festivals, workshops, markten en andere initiatieven die Rotterdam culinair op de kaart zetten.


Gastronomisch Gilde

Gastronomisch Gilde

Sinds januari 2016 zijn het Koksgilde en het Gilde van Nederlandse Meesterkoks samen verder gegaan als Gastronomisch Gilde. Eén vereniging met als doel (aankomende) vakmensen in eten, drinken en gastvrijheid te verenigen, hun belangen te behartigen en te laten presteren in hun vak. Het Gastronomisch Gilde heeft een groot netwerk met verschillende gastronomische platforms, met grote slagkracht en "aanzien" in de gastronomie. 


Euro-Toques

Euro-Toques

In Euro-Toques zijn 125 Nederlandse restaurants verenigd die zich inzetten voor het behoud van het culinair erfgoed. Zij kiezen ervoor te werken volgens ambachtelijke bereidingswijzen en gebruiken in hun keukens alleen goede, natuurlijke producten. Euro-Toques voert geen gevecht tegen de bestaande voedselindustrie, maar wil dat koks op een verantwoordelijke manier met de tijd meegaan.


SVH

SVH

SVH zet zich in voor voldoende en vakbekwame medewerkers.  Daarnaast is SVH de specialist als het gaat om arbeidsmarktvraagstukken, scholing en HR in de horeca. Voor werkenden in de horeca is SVH het toonaangevende instituut voor opleidings- en loopbaanadvies, leermiddelen en examens.


HotelloTOP

HotelloTOP

HotelloTOP is dé netwerkorganisatie voor afgestudeerden van de hoge internationale hotelscholen. HotelloTOP zet zich in om een platform te bieden waar, op informele wijze, gedachten uitgewisseld kunnen worden en waarbij onderling zaken doen voorop staat.


Association of Food & Beverage Management

Association of Food & Beverage Management

Association of Food & Beverage Management organiseert kwalitatief hoogwaardige netwerkbijeenkomsten door F&B eindverantwoordelijken voor F&B eindverantwoordelijken.


International Network Connecting Hotelschool graduates

International Network Connecting Hotelschool graduates

International Network Connecting Hotelschool graduates (INCH) combineert het nuttige met het aangename. De vereniging is een netwerkplatform voor iedereen die het diploma van een erkende hoge hotelschool heeft behaald. Op dit moment telt de vereniging ongeveer 1300 leden die in meer dan 30 verschillende landen wonen en werken.


Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland is de belangenbehartiger van 20.000 ondernemers in de horecabranche. In een continu proces realiseert de organisatie alle mogelijke activiteiten om een zo gunstig mogelijk ondernemersklimaat te creëren.


Het Nederlands Patisserie Team

Het Nederlands Patisserie Team

Het Nederlands Patisserie Team (NPT) is een jong dynamisch, enthousiast team van hoog opgeleide patissiers met internationale ervaring, die door middel van creativiteit, energie, innovatie en ambitie het patisserie vak tot kunst en waar genot verheffen.


Bocuse d’Or Nederland

Bocuse d’Or Nederland

De stichting Bocuse d’Or Nederland is opgericht om Nederlandse deelname aan de prestigieuze internationale Bocuse d’Or wedstrijden mogelijk te maken. Het doel van Bocuse d’Or Nederland is het bevorderen van de gastronomie in Nederland en een bijdrage te leveren aan een positief imago, door het enthousiast maken van jongeren voor het beroep van kok en door het bevorderen van het gebruik van kwalitatief hoogstaande producten.


    Founding partners
    • Bidfood
    • Douwe Egberts
    • Eijsink Afrekensystemen B.V.
    • Heineken
    • J. van Doorn B.V.
    • Nice to Meat
    • Rational
    • Royaan
    • Rungis
    • Satelliet
    • Schmidt Zeevis
    • Verwiel en Wijngaard
    • Winterhalter Nederland BV
    Branchepartners
    • AF&BM
    • Bocuse d'Or
    • De Buik van Rotterdam
    • Euro-Toques Nederland
    • Gastronomisch Gilde
    • Gastvrijheidsgilde
    • Hotello TOP
    • HSMAI
    • Kenniscentrum voor Bier
    • KHN
    • Nederlands Patisserie Team
    • Nix18
    • SVH


    Mediapartners
    • Algemeen Dagblad
    • Culinaire Saisonnier
    • De Restaurant Krant
    • Dolce Magazine
    • Entree magazine
    • Gastronomie
    • Hospitality Management
    • Kokswereld
    • Pâtisserie & Desserts
    • Perswijn