Rick Kempen en Marcel van Noort over de craft beer revolutie

03 december 2019
Rick Kempen en Marcel van Noort over de craft beer revolutie

"Grote brouwerijen hebben geen flauw idee wat hen de afgelopen tien jaar is overkomen.” Twintig jaar geleden was de Nederlandse biermarkt behoorlijk homogeen: pils, pils en nog eens pils. Bij vlagen afgewisseld met een Belgische of Duitse klassieker. De laatste tien jaar heeft de craft beer revolutie ervoor gezorgd dat er een stevige verschuiving heeft plaatsgevonden binnen de Nederlandse biermarkt. Moeten de grote pilsener brouwerijen zich zorgen maken?

Tijdens Gastvrij Rotterdam 2019 interviewde HorecaNederland.TV bierambassadeur Rick Kempen (Bier&cO) en Marcel van Noort (bierbrouwerij Jopen) over biertrends. Sterk gehopte uitspraken, bierkennis tot op de graanvezel en klotsende voorspellingen!

Bron: https://horecanederland.tv/episode/biertrends-hebben-grote-brouwerijen-zich-verkeken-op-de-enorme-groei-van-speciaalbieren/

Founding partners
  • Bidfood
  • Boels
  • Eijsink Afrekensystemen B.V.
  • Heineken
  • J. van Doorn B.V.
  • Nespresso professional
  • Nice to Meat
  • Rational
  • Rungis BV
  • Satelliet
  • Schmidt Zeevis
  • Van Geloven
  • Verwiel en Wijngaard
  • Winterhalter Nederland BV
Branchepartners
  • AF&BM
  • Barsupport
  • Bocuse d'Or
  • De Buik
  • Euro-Toques Nederland
  • Gastronomisch Gilde
  • Gastvrijheidsgilde
  • Gault & Millau
  • Green Leisure
  • Horeca Netwerk
  • HSMAI
  • Kenniscentrum voor Bier
  • KHN
  • Nix18
  • ProVeg International
  • SVH


Mediapartners
  • Algemeen Dagblad
  • Culinaire Saisonnier
  • De Restaurant Krant
  • Dolce World
  • Entree magazine
  • FoodClicks
  • Gastronomie
  • Horeca Magazine
  • Horecamagazine.nl
  • HorecaNederland.TV
  • Hospitality Management
  • Kokswereld
  • Marktaanbod Horeca
  • Misset Horeca
  • More Than Drinks!
  • Pâtisserie & Desserts
  • Uitgeverij Vizier