Nieuws

Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam groeit verder in kwaliteit en omvang

20 september 2017
Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam groeit verder in kwaliteit en omvang


Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een uitermate succesvolle 5e editie waarin opnieuw tal van records zijn gebroken. Met 400 exposanten en 150 prestigieuze wedstrijden, uitreikingen, proeverijen en demonstraties konden de 12.736 bezoekers zich drie dagen lang in Rotterdam Ahoy oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied. De kwaliteit van het ruime aanbod was opnieuw hoger en tevens een goede afspiegeling van de weer op volle toeren draaiende horecabranche.

Het aantal bezoekers overtrof eerdere edities, alsook het aantal vierkante meters beursoppervlakte dat uiterst professioneel werd benut door een grote diversiteit aan leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten. Het jubilerende Gastvrij Rotterdam presenteerde talrijke themapleinen en een hoogwaardig programma verspreid over drie beursdagen waarin meerdere sterrenchefs acte de présence gaven. Ook kende de horecavakbeurs veel nieuwe initiatieven en finales, zoals het pop-up restaurant van The Harbour Club, alle uitreiking van de AD Gouden Pollepels, een Belgisch Paviljoen, het gecombineerde paviljoen Wine & Fine Food met dit jaar The Wine & Food Association als partner en de Nederlandse Finale van de prestigieuze Bocuse d’Or.

Voorzitter Bocuse d’Or Nederland Jonnie Boer (Librije***): "De Bocuse d’Or is sinds twee  jaar hier op de beurs aanwezig en ik moet eerlijk zeggen dat Gastvrij Rotterdam de ideale omgeving  is voor de Nederlandse finale. Hier lopen geïnteresseerde mensen rond, dus het is voor iedereen leuk. Prachtig dat ze ons hier willen ontvangen en dat het zo professioneel is opgezet, dus alleen maar winnaars denk ik. Leuk dat Gastvrij Rotterdam niet zo massaal is en dat er kwalitatief goede en afwisselende producten te vinden zijn."

Lucas Roskam Directeur CRM bij Bidfood: "Gastvrij Rotterdam is een kwalitatief hoogwaardige beurs, het midden- en hoog segment is goed vertegenwoordigd. Dat zorgt ervoor dat producenten hier alles uit de kast halen om de mooiste producten te laten zien. Niet alleen de bezoekersaantallen zijn goed, maar bovenal de kwaliteit, er komen hier echt mensen die iets willen leren van de markt. Mooi om al 5 edities lang onderdeel te zijn van deze beurs.”

Culinair columnist Ronald Giphart reikte de AD Gouden Pollepels uit op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam: "Rotterdam is culinair gezien in Nederland the place to be. Er is geen stad te bedenken waar zoveel gebeurt en geschreven wordt over eten. Het AD met hun Pollepels, zijn heel belangrijk want daarmee gaat het niveau een beetje omhoog, wordt er gestimuleerd dat mensen beoordelen wat ze eten. Mooi dat de uitreikingen op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam plaatsvonden, dat maakt het plaatje compleet, want hier zijn de restaurateurs, de leveranciers, hier lopen de koks rond en zijn de mensen die over eten schrijven.”

Paul van der Aart, regiodirecteur Zuid-Holland bij Heineken: "Wij mogen in deze markt veel horecabedrijven bedienen met onze merken en vinden het belangrijk om onze relaties goed te kunnen ontvangen. De set-up van Gastvrij Rotterdam is allesbehalve standaard en maakt de mensen daardoor nieuwsgierig. Een omgeving waarin we ons graag bevinden; kwalitatief hoogstaand, goede producten en aanbieders, veel gelegenheid tot netwerken, gezellig, eigenlijk gewoon zoals het hoort.”

Jan van Lissum verzorgde met zijn Wine & Fine Food Association op Gastvrij Rotterdam een boeiend en afwisselend programma in het Proefschrift Theater in Wine & Fine Food: "Voor de 5e editie van Gastvrij Rotterdam is in positieve zin aan de uitstraling van de beurs gesleuteld, heel mooi verzorgd opgebouwd. Bezoekers komen, buiten gezelligheid, heel gericht om te leren van educatieve tastings, proeverijen en demonstraties. Niet alleen de regio, maar ook van ver daarbuiten weet Gastvrij Rotterdam te vinden. Het is echt een nationale beurs geworden, een groot compliment om dat in 5 jaar tijd te hebben gerealiseerd!”

Gastvrij Rotterdam 2018
De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 17 tot en met woensdag 19 september 2018 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment.

    Founding partners
    • Bidfood
    • Eijsink Afrekensystemen B.V.
    • Heineken
    • J. van Doorn B.V.
    • Nice to Meat
    • Rational
    • Royaan
    • Rungis
    • Satelliet
    • Schmidt Zeevis
    • Verwiel en Wijngaard
    • Winterhalter Nederland BV
    Branchepartners
    • AF&BM
    • Bocuse d'Or
    • De Buik van Rotterdam
    • Euro-Toques Nederland
    • Gastronomisch Gilde
    • Gastvrijheidsgilde
    • Hotello TOP
    • HSMAI
    • Kenniscentrum voor Bier
    • KHN
    • Nederlands Patisserie Team
    • Nix18
    • SVH


    Mediapartners
    • Algemeen Dagblad
    • Culinaire Saisonnier
    • De Restaurant Krant
    • Dolce Magazine
    • Entree magazine
    • Gastronomie
    • Hospitality Management
    • Kokswereld
    • Marktaanbod Horeca
    • Misset Horeca
    • Pâtisserie & Desserts
    • Wine & Food Association