Flevosap introduceert sprankelend vruchtensap

12 juli 2017
Flevosap introduceert sprankelend vruchtensap

Flevosap introduceert Flevosap Sprankelend. Dat is natuurlijke vruchtensap met een lichte bubbel van koolzuurhoudend water. De eerste twee smaken zijn Flevosap Sprankelend Appel en Flevosap Sprankelend Appel & Kers.

Frisdranken zijn na koffie sinds jaar en dag de meest gedronken alcoholvrije drank, zo blijkt uit de Consumptiecijfers FWS 2015. Bovendien wint koolzuurhoudend water terrein op koolzuurvrij (FWS, 2013). Dat vormde twee belangrijke uitgangspunten bij de ontwikkeling van de nieuwe dorstlesser Flevosap Sprankelend.

Mix
De basis van Flevosap Sprankelend is het pure sap van de lekkerste appelen. Denk daarbij aan de populaire rassen Elstar en Jonagold. Ook zijn de sappigste kersensoorten geselecteerd. Aan het fruit zijn geen zoet-, smaak en kleurstoffen toegevoegd. Vervolgens zijn de appelen en kersen licht gefilterd en gemixt met fris koolzuurhoudend water. In een perfecte verhouding: 66 procent origineel vruchtensap voor de herkenbare volle smaak, maar met 34 procent minder natuurlijke suikers.

0,75L en 0,2L
Flevosap Sprankelend Appel en Flevosap Sprankelend Appel & Kers zijn via het supermarktkanaal verkrijgbaar in een 0,75L long neck fles voor de consument, en in de horeca als 0,2L long neck flesje. Beide verpakkingen zijn voorzien van handige hersluitbare schroefdop. Met het oog op duurzaamheid en een kwalitatieve uitstraling is bij zowel het eenpersoonsflesje als de grotere familiefles gekozen voor glas: materiaal dat eindeloos en voor honderd procent kan worden gerecycled via de glasbak.

Voor meer informatie:
Flevosap bv
Prof. Zuurlaan 22
8256 PE Biddinghuizen, Nederland
T: +31 (0)321-332525
info@flevosap.nl
www.flevosap.nl

Founding partners
    • Bidfood
    • Eijsink Afrekensystemen B.V.
    • Heineken
    • J. van Doorn B.V.